Mai jos găsiți un set de aplicații practice pe care vă încurajăm să le derulați împreună cu elevii voștri cu scopul de a fixa informațiile pe care și le iau din această auto-reflecție, înainte de Play4Skills.

#1 Caracteristici observabile despre sine

Scopul exercițiului: 

instrucțiuni pentru profesori

#2 Bagajul Personal

Scopul exercițiului: 

Dashboard Consiliere Carieră_Skills4Life

Instrucțiuni pentru profesor

#3 O ascensiune pe Everest

Cu acest demers ne-am propus să provocăm tinerii la deschidere și curiozitate față de propria persoană, în primul rând, prin auto-procesare a ceea ce au descoperit despre sine, trecând prin acest exercițiu.


Scopul exercițiului: 

Urmează să plecați cu toții într-o călătorie surprinzătoare pe celebrul munte Everest. Obiectivul vostru este să urcați la 8.848 metri altitudine, pe binecunoscutul vârf „Sagarmatha” (Nepal) sau „Chomolungma” (Tibet), în românește „Zeița Lumii”. 

Va fi o experiență deosebită. Fiecare veți lua cu voi în rucsacul propriu câte opt cutii cu conținuturi foarte personale: dorințe, așteptări, aspirații, lucruri importante, puncte tari, puncte slabe, oportunități/resurse și amenințări/riscuri, pe toate cele pe care le-ați notat mai devreme. 

Pe parcursul ascensiunii pentru a vă ușura bagajul și înlesni urcarea, veți fi nevoiți la anumite momente, să aruncați o parte din cele 8 cutii pe care le cărați în spate.

 

Cum veți proceda? 

Atenție! Începem ascensiunea :)

Cui nu i-a plăcut această experiență? De ce?

Instrucțiuni pentru profesor

# Debriefing

#4 Reflecție Personală

Având în vedere conținutul cutiilor din rucsac, precum și experiența din simulare, gândindu-vă la deciziile pe care le-ați luat pentru a alege și renunța la unele dintre cutiile voastre ...

Experiența nu este ceea ce ți se întâmplă, ci ce faci cu ceea ce ți se întâmplă. 

Aldous Huxley

#5  Incursiune inițială în lumea profesiilor

Cu acest demers dorim  să facem transferul de la etapa aceasta de vârstă la educația școlară de care tinerii au nevoie pentru a avea ocupația/profesia la care visează.


Scopul exercițiului:

Instrucțiuni pentru participanți


1. Studiați ocupațiile aferente fiecărei categorii de interese, așa cum apar acestea pe hexagon. Apoi, gândiți-vă la primele 3 grupuri (RIASEC) cele mai importante pentru sine > vedeți codul sumativ obținut în raportul interpretativ personal Check4Skills.


Aceasta înseamnă că fiecare dintre voi va alege oricare dintre cele 3 variante posibile: 

2. Citiți informațiile de pe cardurile RIASEC referitoare la categoriile de ocupații alese, apoi comparați-le cu codul sumativ existent în raportul interpretativ personal. 


3. Apoi, parcurgeți lista ocupațiilor existentă în raportul interpretativ personal și alegeți 2-3 profesii pe care ați vrea să le explorați curând. Completați în documentul aferent, în secțiunea care arată ca modelul de mai jos.

#6 Știai că...

Scopul exercițiului:

Instrucțiuni pentru profesor

# Debriefing

#7 Harta Viitorului

Scopul exercițiului:

Desenați o hartă (cu râuri, munți, localități, deșert, nori etc. ), pe care întâi, notați fiecare obiect și, apoi, marcați:

Instrucțiuni pentru profesor

# Debriefing